Individuální jóga je osobní přístup ke zdraví

Srdečně vítám ty, kdo se rozhodli jít vlastní cestou a JINAK. Pokud máte dlouhodobé bolesti, řešíte únavu, nespavost, nechutenství apod., pomohu Vám najít souvislosti a s konkrétními oblastmi těla Vás naučím pracovat. Pohyby při cvičení jsou pomalé a jednoduché, sledujeme nádechy, výdechy, zkoumáme nejjemnější pocity a reakce těla. Vhodné je začít kdykoliv, žádné omezení neplatí! S radostí vítám děti i jejich rodiče, pomoc nacházejí vrcholoví sportovci i maminky na mateřské :)


Pravidelné lekce : 800,- Kč / 60 min.

SOS konzultace po telefonu :

1.hodina zdarma, dále 400,- Kč / 30 min.

V DOBĚ NOUZOVÉHO STAVU KONZULTACE ZDARMA ! 

Za normální situace je možné dohodnout osobní návštěvu.


Jóga, kterou učím, je samé překvapení, často se nasmějeme, když poznáváme, kdo vlastně jsme :))

Ptáte se mne často: Jak přesně cvičit? Podle jaké knihy?

Je mnoho směrů jógy a duchovních učení a každý ať si najde své prameny a zajímavé zdroje, odkud vědomosti načerpá. Základem mého způsobu práce je 19 let praxe individuální klasické hathajógy a dlouholetá osobní zkušenost s klienty. Každé tělo je jiné a každý potřebujeme jiný přístup, vysvětlení a pochopení, proto účinky v samostatné osobní práci jsou unikátní. Ptám se a Vy odpovídáte. Cílem je naučit se vnímat sebe a své tělo a trpělivě čekat na komunikaci s ním.. respektovat všechny vjemy a citlivě na ně reagovat..


Co se učíme :

Rozcvička

Jde o několik cviků na prohřátí Těla, počáteční uvolnění a naladění na sebe. Poznáte tak pokaždé, co se dnes ve Vašem těle děje, co potřebuje a podle toho si pak volíte program cvičení.. Na samém počátku je Rozcvička naším základním programem, dokud nepochopíme, jak naše tělo hovoří..


Ásány (pozice)

V pozicích setrváváme a učíme se vnímat své Tělo, mění se vzájemná poloha kostí a svalů, což ovlivňuje jednotlivé dráhy (meridiány) tělesných orgánů. Dýcháním podporujeme proudění energie k nim, dochází k prokrvení, očištění, rozpouští se bolestivé usazeniny ve svalech, úponech a kloubech, rozpouští se hlenové shluky. Dýcháme nosem. A bříškem... do bránice. Všímáme si, jak je dlouhý nádech, jak je dlouhý výdech ..


Relaxace (uvolnění)

je závěrečná a důležitá fáze jógy, kdy Tělo dokončí své očistné procesy. Odpočíváme krátce mezi jednotlivými asánami a také na závěr 10-15 minut, přikrytí dekou. Během závěrečné relaxace se uklidní svaly a pozorujeme jemné reakce Těla. Uvolňují se vnitřní blokády na hlubších úrovních.

Jaký je režim cvičení ?

Na hodinu jógy chodíme pravidelně, nejlépe 1x týdně, zacvičíme už probrané pohyby a přidáváme další, opravíme detaily. Doma cvičíme pokudmožno denně, nejlépe ráno nalačno anebo vpodvečer, ale v tom případě nejméně 2 hodiny před cvičením nejíst.

Jakou podložku na cvičení ?

Doporučuji cvičit na příjemném měkkém světlém koberci. Kari a Joga matky podle mého názoru vhodné nejsou, je to studený umělý materiál a velmi malá plocha, ale nouzově do přírody poslouží skvěle. Přichystejte si tedy doma pro sebe příjemný pelíšek, svůj vlastní prostor a učte se tam odpočívat. Pro mnoho klientů je tento krok vůbec první situace v jejich životě, kdy si pro sebe vyhradí soukromý prostor. 

Jaké oblečení na jógu ?

Vhodné je volné bavlněné oblečení. Při cvičení se střídá teplota těla a nastávají někdy prudké změny, bavlněné materiály poskytují pro tyto situace vetší komfrot než tzv. funkční, které obepínají kůži velmi těsně a navyšuje se elektricita těla.

Jóga jako životní styl

V dnešní době je mnoho směrů jógy a speciálních škol, ale všechy mají společný cíl dosažení lepší kondice a zdraví. K vlastní cestě jógy nás inspiruje literatura, příběhy známých autorů, nacházíme další a další zdroje poznání a rozšiřujeme obzory. V každé etapě svého života potřebujeme najít odpovědi na své otázky, hledáme stále..  TĚŠÍM SE NA OSOBNÍ SETKÁNÍ S VÁMI !


Ásány, které cvičíme:

Rozcvička   I., II   - Žehlička - Šikmá plocha - Krokodýli - Brouk - Šikmá plocha - Rotace na břiše - Embryo - SED - motýl, želva, kleště, protažení v úhlu, štír - Pes - Kočka - Králík - Diamantový sed - STOJ - bojovník, rovnováha, čáp, stoj s rukama za zády, hlava ke kolenům, trojúhelník - Rotace na zádech - Kobry - Luk - Velbloud - Kobylky - Polomost - Rybička - Chůze - Půlměsíc - Pastýřova hůl - Rotace vsedě - Rotacer na břiše - Sedy na patách a nártech - Protažení ramen - Protažení hýžďového svalu - Protažení v lehu na břiše - Poloha plodu - Poloha dítěte - Pluh - Mlýnek aj.