Individuální jóga je osobní přístup ke zdraví

Srdečně vítám ty, kdo se rozhodli jít vlastní cestou a JINAK. Pokud máte dlouhodobé bolesti, řešíte únavu, nespavost, nechutenství apod., pomohu Vám najít souvislosti a s konkrétními oblastmi těla si budete umět sami pracovat. Pohyby při cvičení jsou pomalé a jednoduché, sledujeme nádechy, výdechy, zkoumáme nejjemnější pocity a reakce těla. 

Někdy mlčíme, někdy živě diskutujeme :)) 

Vhodné je začít kdykoliv, v jakémkoliv věku a své potíže si začít řešit, žádné omezení neplatí!

S radostí vítám děti i jejich rodiče, pomoc nacházejí vrcholoví sportovci i maminky na mateřské. 

Cvičíme na individuálních lekcích jednou týdně, každý má svůj pevný termín a čas, na který dochází.

 

Pravidelné lekce : 950,- Kč / 60 min.

Jak přesně cvičit? Podle jaké knihy?

Je mnoho směrů jógy a duchovních učení a každý ať si najde své prameny a zajímavé zdroje, odkud vědomosti postupně čerpá. Základem mé práce je 20 let praxe individuální klasické hathajógy, 14-tiletá osobní zkušenost s lidmi a vlastní intuice. Každé tělo je jiné a každý potřebujeme jiný přístup, vysvětlení k pochopení, proto účinky v samostatné osobní práci jsou unikátní. Ptám se a Vy odpovídáte. Cílem je naučit se vnímat sebe a své tělo a trpělivě čekat na komunikaci s ním. Je třeba respektovat všechny vjemy a následné reakce těla a citlivě na ně reagovat, všechny mají totiž svůj původ v traumatech z dětství..

 

Jaký je režim cvičení ?

Hodiny jógy jsou pravidelné 1x týdně. Opravíme detaily toho, co už umíme a přidáváme další cviky. Doma si cvičíme pravidelně, pokudmožno denně a nejlépe ráno nalačno. Pokud cvičíme později, nejméně 2 hodiny před cvičením nejíst.

Jakou podložku na cvičení ?

Doporučuji cvičit na příjemném měkkém světlém koberci. Kari a Joga matky podle mého názoru vhodné nejsou, je to studený umělý materiál a velmi malá plastová plocha, ale nouzově do přírody poslouží skvěle. Přichystejte si tedy doma pro sebe příjemný pelíšek, svůj vlastní prostor a učte se tam odpočívat. Pro mnoho lidí je tento krok vůbec první situace v jejich životě, kdy si pro sebe vyhradí soukromý prostor. 

Jaké oblečení na jógu ?

Vhodné je volné bavlněné oblečení. Při cvičení se střídá teplota těla a nastávají někdy prudké změny, bavlněné materiály poskytují pro tyto situace vetší komfrot než tzv. funkční, které obepínají kůži velmi těsně a navyšuje se elektricita těla.

Jóga jako životní styl

V dnešní době je mnoho směrů jógy a všechy mají společný cíl - dosažení lepší kondice a zdraví. Individuální jóga je hlubinná práce s nitrem a traumaty v energetických vrstvách. Nacházíme si další a zdroje poznání i v jiných oborech, na přednáškách a seminářích, ve videích, v literatuře a rozšiřujeme si tak své obzory. V každé etapě svého života potřebujeme něco jiného a Život nás postupně vede najít si odpovědi na své otázky a své problémy řešit.. 

TĚŠÍM SE NA OSOBNÍ SETKÁNÍ S VÁMI !

 

Co se učíme :

Rozcvička

Jde o několik cviků na prohřátí Těla, počáteční uvolnění a naladění na sebe. Poznáte tak pokaždé, co se dnes ve Vašem těle děje, co potřebuje a podle toho si pak volíte program cvičení.. Na samém počátku je Rozcvička naším základním programem, dokud nepochopíme, jak naše tělo hovoří..

 

Ásány (pozice)

V pozicích setrváváme a učíme se vnímat své Tělo, mění se vzájemná poloha kostí a svalů, což ovlivňuje jednotlivé dráhy (meridiány) tělesných orgánů a nervové dráhy. Dýcháním podporujeme proudění energie k nim, dochází k prokrvení, očištění, rozpouští se bolestivé usazeniny ve svalech, úponech a kloubech, rozpouští se hlenové shluky. Nádech i výdech je nosem. Všímáme si, jak je dlouhý nádech, jak je dlouhý výdech ..

 

Relaxace (uvolnění)

je závěrečná a důležitá fáze jógy, kdy Tělo dokončí své očistné procesy. Odpočíváme krátce mezi jednotlivými asánami a také na závěr 10-15 minut, přikrytí dekou. Během závěrečné relaxace se uklidní svaly a pozorujeme jemné reakce Těla. Uvolňují se vnitřní blokády na hlubších úrovních.

 

Ásány, které cvičíme:

Rozcvička   I., II   - Žehlička - Šikmá plocha - Krokodýli - Brouk - Šikmá plocha - Rotace na břiše - Embryo - SED - motýl, želva, kleště, protažení v úhlu, štír - Pes - Kočka - Králík - Diamantový sed - STOJ - bojovník, rovnováha, čáp, stoj s rukama za zády, hlava ke kolenům, trojúhelník, přetočený trojúhelník - Rotace na zádech - Kobry - Luk - Velbloud - Kobylky - Polomost - Rybička - Chůze - Půlměsíc - Pastýřova hůl - Rotace vsedě - Rotace na břiše - Ouško jehly - Sedy na patách a nártech - Protažení ramen - Protažení hýžďového svalu - Protažení v lehu na břiše - Protažení vkleče - Poloha plodu - Poloha dítěte - Pluh - Mlýnek - Svíčka aj.