Ráda jím a ráda vařím

Kvalitní jídlo bývá většinou první téma, když se člověk sžije s jógou. Začnete se zajímat, co vlastně jíte, jak to chutná a co by se dalo zlepšit. Rozhodně je důležitý výběr potravin. Kvalita ! Ptáte se mne jak jíst a co změnit. Odlehčení neboli detoxikace těla? Každá změna se přihlásí sama, zkoušejte co Vám dělá dobře, není kam spěchat.. Měla jsem kdysi moc ráda chipsy a kupované pomazánky, ale postupně se vše změnilo. Vyhýbám se umělým tukům, potravinám s umělými barvivy, nepotřebuji pít kravské mléko, ale vajíčka od šťastných slepiček můžu, bílé jogurty bez laktozy miluju a dám do nich své marmelády nebo datlový sirup. Vybírám si pokudmožno kvalitní sýry, pečivo (nejraději mám žitný chleba) a často si peču sladké dobroty téměř bez cukru. Mám ráda máslo, i k pečení, papám dobrou čokoládu, občas si dám lososa. Ráno začínám horkou vodou s citronem a medem, na jaře je to domácí bezová limonáda, přes dopoledne skoro nejím nic nebo jen ovoce, ovocné šťávy. V zimě mi dopoledne dělá dobře obilná kaše s jablky, mák nebo karob a skořice. Po poledni mám ráda teplé polívečky (mrkvová, dýňová, kedlubnová, špenátová, čočková, boršč) nebo jen tak chlebík s máslem, sýr, zelenina. Mění se nám stravování podle ročního období, podle zátěže, jiné je když člověk cestuje, je na horách, apod a nebo když je více času vařit. Nenásleduji moderní trendy za každou cenu, ale ráda ochutnám co neznám. Na internetu je zdroj mnoha inspirací, zajímavé kombinace, ale nejvíc je to, co si vymyslíme a vyrobíme sami :) 

Jídlo je radost !

Rychlé a zdravé :

Vánoční :

Jarní oběd za 14 minut:

Letní dobroty

Velikonoční :