Problémy jsou do toho, aby se řešily..

Jaká židle k sezení ?

Často přicházíte s bolestmi v zádech a dotazujete se, na jaké židli sedět. V dobách, kdy jsem pracovala za počítačem jsem vyzkoušela mnoho způsobů sezení, včetně sezení na balónu. Před operací zad jsem nepociťovala výrazné rozdíly v typech kancelářských židlí, protože nepohodlné mi byly všechny. Čím více vypolstrované a mega anatomické, tím hůře. To proto, že tělo je vypodloženo vycpávkami a vypouklinami s technickým odůvodněním, aby Vaše tělo bylo stabilizováno a podepřeno. V případě závodního automobilu, kdy v zatáčkách odoláváte gravitaci a odstředivé síle, je to opodstatněné, ale v případě osmi hodinové pracovní doby s rukama na klávesnici je to přímo nebezpečné ! Vaše tělo sice zasunete do anatomického monstra, ale vyřadíte naprosto přirozené svalové reflexy, zapojení rotačních svalů a postupně budou veškeré svaly ochabovat. Moje doporučení zní: nejzdravější sezení je na klavírové stoličce!

Zpočátku jsem si nedovedla představit, že bych pracovala vsedě s rukama nepodepřenýma o područky a dokonce s neopřenými zády ! Po pár letech cvičení se na mne chodily kolegyně z vedlejších kanceláří dívat a nechápaly, že několik hodin sedím u klávesnice na poměrně tvrdé židli, zadek posazený na její okraj a nohy pokudmožno kolmo pod koleny, nikoliv paty zastrčené pod židlí anebo nohy zkřížené na židli.

Nejvhodnější kancelářská židle, kterou jsem doporučovala i klientům, byla židle z IKEA, která se už bohužel nevyrábí. Byla z ohýbané překližky, lehká, ale pevná, na kolečkách a bez područek. Pracovní stůl by měl být ve výši lehce nad lokty, ruce by měly být opřené o hranu stolu, klávesnice na stole (nikoliv na pojezdu) a monitor ve výši očí. Nohy pokrčené v kolenou do pravého úhlu, jinak podkládáme nebo zvyšujeme sedák židle.