Jóga vyžaduje určitou disciplinu, soustředěné vnímání, ale nemusí být až tak tichá a upjatá, jak by se mohlo zdát... Jóga, kterou učím, je totiž samé překvapení, často se nasmějeme a někdy tomu nemůžeme ani uvěřit, když poznáme, kdo vlastně jsme :))

Možná jste zkusili různé semináře, zajímavé lekce a směry jógy, možná Vás bylo více pohromadě, ale u mne je to jiné.. Jste na to prostě  s a m i  :))

Znovu se učíme nacházet v sobě svoje vlastní pocity, které jsme na své rádoby dokonalé cestě Životem ztratili. Pozorujeme své tělo a vnímáme, jak zbytečně pracuje naše mysl ...  

Ptáte se mne často: Jak přesně cvičit? Podle jaké knihy?

Je mnoho směrů jógy a duchovních učení. Tato jóga v knihách není.. Základem mojí školy je klasická hathajóga a dlouholetá osobní praxe a hlavně intuice. Vycházím z toho, že každé tělo je jiné a každý z nás je jiná povaha a každý potřebujeme jiný přístup, vysvětlení, pochopení. Nemůže se tedy podařit stejný výsledek v kolektivu, jako je na samostatné hodině. Je zásadní rozdíl, zda Vás něco bolí anebo cvičíte bez větších potíží a pro radost.. proto je třeba se naučit rozeznávat co se s Vámi děje..

Studovala jsem další obory, které mne inspirovaly pro práci s lidmi.

Cvičení je pozvolné a přirozené. Cílem není napodobit pozice jednu za druhou, ale vnímat sebe a své tělo a trpělivě čekat na komunikaci s ním.. Respektovat všechny vjemy a citlivě reagovat..

Při cvičení je třeba nic neřešit, nesnažit se tolik aby TO bylo správně, ale uvolnit tělo a volně dýchat.


Co se učíme :

Rozcvička

Jde o několik cviků na prohřátí Těla, počáteční uvolnění a naladění na sebe. Poznáte tak pokaždé, co se dnes ve Vašem těle děje a co vaše tělo potřebuje.. podle toho si pak bu¨dete sami volit ásány.. Na samém začátku to může ale být pro Vás základní program a chvíli Vám potrvá, než se všechny pohyby naučíte..

Ásány

V jednotlivých pozicích se učíme vnímat své Tělo, mění se v nich vzájemná poloha kostí a svalů, což ovlivňuje jednotlivé  meridiány a k nim příslušné orgány. Dýcháním podporujeme proudění energie, dochází k prokrvení, očištění, jsou odváděny bolestivé usazeniny ve svalech, úponech a kloubech. Nejde o to, abyste ásány udělali, ale abyste se v nich dokázali uvolnit.. Dýcháme, uvolňujeme další a další svalové vrstvy a pozorujeme, co se v Těle děje ..

Dýchání

Správným dýcháním jsou všechny buňky Těla dostatečně zásobeny kyslíkem a pročišťují se všechny energetické pavučinky, nádís. Dýcháme nosem. A bříškem ... do bránice. Jak je dlouhý nádech, tak je dlouhý i výdech .. Zpočátku není jednoduché volně dýchat, ale postupně se naučíte používat všechny dýchací svaly :))

Uvolnění

je důležitá fáze jógy, kdy Tělo dokončí své očistné procesy. Odpočíváme mezi jednotlivými asánami a pak na závěr, když jsme přikrytí dekou. Během závěrečné relaxace pozorujeme jemné reakce Těla a propojujeme s vědomými pocity, pozorujeme, kam odplují... Uvolňují se vnitřní blokády a rozpouští se, Tělo i Duše se dostává do harmonie... 

Cvičíme podle potřeby, pokudmožno denně, nejlépe ráno nalačno anebo vpodvečer, ale asi 2 hodiny před cvičením nejíst. Přichystejte si pro sebe nejdříve u sebe doma na koberci příjemný pelíšek, svůj prostor a učte se tam odpočívat namísto v pohovce, uvidíte, jaký je to rozdíl!

Spolu s cvičením se začne naše tělo samo hlásit o vhodné  živiny a tekutiny, začneme si všímat, co jíme, jak žijeme.. Budeme se lépe rozhodovat, jak pracovat, jak trávit volný čas a jak odpočívat, co je třeba změnit.. Každý z nás potřebuje v různých etapách Života jiný rytmus. Každý den nám přináší jiné zatížení a hledáme znovu a znovu mezi tím vším svou vlastní rovnováhu.

Každý z nás si nakonec najde svoji vlastní a dokonalou cestu jógy ...

Těším se na chvíle s Vámi !

Zdenka

Ásány, které cvičíme:

Rozcvička   I., II   - Žehlička - Krokodýli - Brouk - Šikmá plocha - Rotace na břiše - Embryo - SED - motýl, želva, kleště, protažení v úhlu, štír - Pes - Kočka - Králík - Diamantový sed - STOJ - rovnováha, čáp, stoj s rukama za zády, hlava ke kolenům, trojúhelník - Rotace na zádech - Kobry - Luk - Velbloud - Kobylky - Polomost - Rybička - Chůze - Půlměsíc - Pastýřova hůl - Rotace vsedě - Sedy na patách a nártech - Protažení ramen - Protažení hýžďového svalu - Protažení v lehu na břiše - Poloha plodu - Poloha dítěte - Pluh aj.

K r á s a .. SRDCE ..